Voorwaarden Kalender Huurprijzen Info / contact Reservatie


Voorwaarden

VOORWAARDEN IN HUURCONTRACT

RESERVEREN
- Als je op KALENDER drukt, kan je zelf zien wanneer de zaal nog vrij is voor verhuur.
- Je kan de "grote zaal" huren (grote en kleine zaal, café, keuken en sanitair) of je kan de "kleine zaal" huren (kleine zaal, keuken, sanitair)  
- Je kan de zaal huren per dag, of per halve dag. Voor meer info: klik op HUURPRIJZEN.
- Wens je de zaal te huren? Klik op RESERVATIE en vul je gegevens in. Wij contacteren u zo snel mogelijk om alles verder in orde te brengen.

ACTIVITEIT
Activiteiten die kunnen doorgaan zijn bijvoorbeeld: eetkermissen, koffietafels, vergaderingen of vormingen, toneelvoorstellingen, …
Dit allemaal rekening houdend met de maximumcapaciteit van de zaal dat 360 personen bedraagt. Ongeacht 1 of 2 zalen.
De zaal wordt niet verhuurd voor fuiven.

TERUGGAVE VAN DE ZAAL
De huurder verbindt zich ertoe de zaal bij het einde van de huur terug te geven in de staat zoals hij het ontvangen heeft.
Er mogen door de huurder geen aanpassings- of veranderingswerken uitgevoerd worden.

VERBODEN OM RECHTEN AF TE STAAN OF OVER TE DRAGEN
De huurder mag de rechten en voordelen van het huidige contract niet afstaan of verdragen aan derden, tenzij mits voorafgaande toestemming van de eigenaar.

DE SLEUTEL VAN DE ZAAL 
De sleutel van de zaal wordt bij het begin van de verhuur ter beschikking gesteld van de huurder .
Bij het einde van de verhuur wordt de sleutel overhandigd aan de zaalverantwoordelijke of in de brievenbus in de deur van het Lindegroen gedropt.


HUISREGLEMENT
1. Betalingen

Wanneer u de huurovereenkomst ontvangen hebt, moet die binnen de 14 dagen ondertekend worden en teruggestuurd worden. De overeenkomst wordt gesloten onder de opschortende voorwaarde van betaling van de waarborg van de zaal/zalen binnen de 14 kalenderdagen na de ondertekening van de huidige overeenkomt.
Indien we, binnen de 14 dagen, de betaling van de waarborg  niet ontvangen hebben, zal de zaal terug beschikbaar gesteld voor verhuur.
De rest van het verschuldigde huurgeld moet ten laatste 3 maanden voor de huurdatum betaald worden.
Na afloop van de activiteit wordt een onkostennota opgemaakt en overgemaakt aan de huurder. Van de waarborg worden de energiekosten (gas en elektriciteit), water, opruimkosten en eventuele schadevergoeding afgetrokken.
De energietoeslag wordt bijkomend aangerekend volgens de tellerstanden, opgenomen bij aanvang en beëindiging van de periode van gebruik.
Er wordt gevraagd om “als een goede huisvader” om te springen met het energieverbruik.

2. Annulering
  • De huurder kan de huurovereenkomst opzeggen binnen de 14 kalenderdagen na ondertekening van het contract. Het reeds ontvangen bedrag zal teruggestort worden.
  • Indien de annulering gebeurt tijdens de laatste 3 maanden voor de aanvang van de activiteit, heeft de huurder geen recht op een terugbetaling van het reeds ontvangen huurgeld. De waarborg zal binnen de 14 kalenderdagen terugbetaald worden. In geval een verhuring niet kan doorgaan door overmacht ( de verhuurder bepaalt wat hij als overmacht aanvaardt ), worden de reeds betaalde bedragen terugbetaald.
  • De huurder kan geen schadevergoeding eisen indien de zaal wegens overmacht niet meer ter beschikking kan gesteld worden (bv. t.g.v. brand). De reeds betaalde bedragen zullen terugbetaald worden.

3. Dranken

Dranken (bieren en frisdranken) dienen verplicht afgenomen te worden bij de brouwer die verbonden is met de zaal. De huurder neemt zelf contact op met de brouwer en geeft zijn bestelling door. (Contactgegevens kan je hieronder terugvinden)
De verbruikte dranken worden rechtstreeks en dus zonder tussenkomst van de Vrienden van het Lindegroen afgerekend met de brouwer.
De Vrienden van het Lindegroen hebben GEEN winstmarge op de verbruikte dranken.
Drankenhandel Cuvelier - Wyns
Nachtegaalstraat 126
1501 Buizingen 
tel.: 02 356 62 35
(www.drankencuvelier.be)


4. Voor de activiteit
  • De huurder is verantwoordelijk voor het vooraf regelen van de auteursrechten én de billijke vergoeding die van toepassing zouden zijn op je organisatie.
    Voor info en aanvragen verwijzen we je door naar www.sabam.be - 02/286.82.11 (auteursrechten) en www.ikgebruikmuziek.be – 02/710.51.00 (billijke vergoeding).
  • Hiervoor vraagt men vaak om de oppervlakte van de zaal door te geven: 
    • Grote zaal = 172m²
    • Kleine zaal = 93m²
    • Café = 44m²
    • Podium = 46m²
  • De huurder dient over de nodige vergunningen (milieu/mobiliteit/...) te beschikken alvorens de activiteit te starten.
  • De huurder is er van op de hoogte gesteld dat op basis van het brandweerverslag de zaal een maximumcapaciteit van 360 personen telt.
  • Indien de huurder bijkomende elektrische leidingen en toestellen gebruikt, dienen deze genormaliseerd te zijn (CE keurmerk). Overbelasting van het elektriciteitsnetwerk is uit den boze. Er mogen geen bijkomende kook- en/of verwarmingstoestellen met gasvoeding (vb. friteuse met gas) bijgeplaatst worden.
  • Affiches kunnen in het daarvoor bestemde ophangsysteem aan de ingang van de zaal opgehangen worden. Het is ten strengste verboden om ramen, deuren, muren of vloeren te beplakken, benagelen en/of te beschrijven.
  • De huurder meldt eventuele tekortkomingen of schade aan de vzw VVL.
  • Alvorens de keuken wordt gebruikt is de huurder verplicht:
    • De inventaris van het beschikbare materiaal te controleren. Indien er opmerkingen zijn, dienen deze voor het in gebruik nemen van de keuken gemeld te worden aan de zaalverantwoordelijke.
    • De gebruiksaanwijzing betreffende de werking van de apparaten te lezen en toe te passen.
    • De staat van de apparaten te controleren. Indien er opmerkingen zijn, dienen deze voor het in gebruik nemen van de keuken gemeld te worden aan de zaalverantwoordelijke.
    • Indien de apparaten of het keukenmateriaal na het gebruik van de keuken verdwenen, stuk of beschadigd zijn, zal de huurder verantwoordelijk gesteld worden.

5. Tijdens de activiteit
  • De huurder dient te voldoen aan de geldende wetten, decreten en politiereglementen. De huurder ziet er op toe dat in de zaal maximaal 360 personen tegelijkertijd aanwezig zijn tijdens de activiteit. Het is voor de vzw VVL van bijzonder belang dat de buurtbewoners geen hinder ondervinden van de activiteiten die doorgaan in het Lindegroen. Geluidsoverlast, nachtlawaai na 22:00u, vandalisme, verstoren van de openbare orde en zwerfvuil worden niet getolereerd.
  • Om die reden is er een decibelmeter geplaatst in het café. Deze decibelmeter mag niet hoger gaan dan 90 decibel. 
  • Er dient tijdens de verhuring aan de vzw-verantwoordelijke of diens afgevaardigde ten allen tijde toegang te worden verleend tot het Lindegroen. Dit om veiligheidsredenen, tussenkomst bij defecten aan installaties of ter controle van de naleving van het huurcontract.
  • Alle handelingen die de wettelijke voorzieningen inzake brand- en arbeidsveiligheid in het gedrang brengen, zijn verboden. Het gebruik van gevaarlijke en/of ontvlambare stoffen, vuurwerk, enz. is ten strengste verboden.
  • De doorgang naar de uitgangen mag op geen enkele manier tijdens de activiteit belemmerd of afgesloten worden.
  • Beschadigingen aangebracht aan het gebouw en/of inhoud tijdens de huur vallen ten laste van de huurder en moeten door hem vergoed worden tegen nieuwwaarde plus eventuele leverings- en plaatsingskosten. Herstellingen worden aangerekend tegen €45/werkuur BTW exclusief, materiaal niet inbegrepen.
  • Ingevolge de wet van 22/12/2010 is het rookverbod ook van toepassing voor alle activiteiten die doorgaan in het Lindegroen. De huurder dient toe te zien op de naleving ervan. Sigaretten worden in de daarvoor voorziene asbakken aan de ingang gedeponeerd.
  • Tafelpapier, servetten, keukenhanddoeken, vaatdoeken, afwasproduct, dweilen, poetsproducten en vuilniszakken dienen door de huurder zelf te worden meegebracht.
  • WC-papier, handzeep en de papieren handdoekjes voor het sanitair worden te beschikking gesteld. 
  • De huurder sluit desgevallend een diefstalverzekering en een verzekering alle risico’s af voor de dagen dat hij de zaal huurt.
  • Er mogen geen tenten geplaatst worden aan de voorkant van het Lindegroen voor een avondfeest. Indien je overdag tenten plaatst voor het Lindegroen of op de parking (in samenspraak mat INTRO en Chiro Sabbath) moeten deze tegen 22u00 opgeruimd zijn. 

6. Na de activiteit
  • De huurder laat geen afval, restafval, PMD, glas, papier of karton en sigarettenpeuken achter. Hij staat zelf in voor het verwijderen van alle afval. Voor resterend afval zal een boete aangerekend worden.
  • Er wordt geen frituurolie, andere etenswaren of afval in de riolering, afvoerleidingen of wc’s gegoten. Bij verstopping is de huurder aansprakelijk en wordt de kost van ontstoppen op de huurder verhaald.
  • Voor het verlaten van de zaal dient op volgende zaken te worden gelet:
    • Tafels worden schoongemaakt en terug geplaatst conform foto in de zaal. De stoelen worden per 5 gestapeld. Gelieve de tafels en stoelen niet te verschuiven, maar te dragen. De tafels en stoelen worden niet buiten gebruikt.
    • Reiniging van het gasfornuis, spoelbakken, toog, frigo’s, borden, tassen, glazen en bestek dienen door de huurder te worden uitgevoerd. Alle werkvlakken in de keuken dienen proper en vetvrij te worden achtergelaten. De glazen dienen te worden gewassen met warm water en terug op de voorbestemde plaats te worden gezet.
    • Breuk van glazen keukenmateriaal zal worden aangerekend volgens de prijzen vermeld in de tarievenlijst. Gebroken keukengerei en glazen dienen op de toog te worden geplaatst.
    • Indien gebruik wordt gemaakt van de frigo’s in de keuken dienen deze na gebruik te worden geledigd, gereinigd en uitgeschakeld. De frigodeuren open laten staan!!!
    • Het leeggoed dient terug in de bakken te worden geplaatst. Alle bakken worden na afloop in de kelder geplaatst. De frigo’s van het café moeten volledig leeg en proper zijn. Net zoals je ze gekregen hebt.
    • Onder kuisen verstaan we:
ALLE gebruikte ruimten moeten door de huurder geveegd en gedweild worden.
Indien u een kuisvergoeding betaald (€120 inclusief BTW, vooraf afgesproken) moet alles geveegd worden én moeten keuken en sanitair met nat gekuist worden.
De zaal/zalen en bar zullen met nat gekuist worden door de Vrienden van het Lindegroen.
Voor de keuken: alle gebruikte materialen zijn opnieuw zorgvuldig opgeborgen, alle vuilnisbakken zijn leeg, alle apparaten en werkvlakken zijn volledig vetvrij gemaakt, de grond is geschuurd.
Voor het sanitair: vuilbakken leegmaken, lavabo’s en wc’s reinigen met water en de vloer is met water gekuist.
Bij het niet grondig kuisen zal een extra vergoeding worden aangerekend.
  • Bij het verlaten van de zaal wordt er op gelet dat alle deuren en ramen goed afgesloten zijn, dat de gastoevoer van het gasfornuis dichtgedraaid is en dat de verwarming wordt uitgezet. De lichten worden gedoofd. De sleutels van het Lindegroen worden afgegeven aan de zaalverantwoordelijke of gedeponeerd in de brievenbus. Bij verlies van de sleutels worden alle sloten vervangen op kosten van de huurder.
  • Na de activiteit zal de vzw VVL een controle uitvoeren.

7. Aansprakelijkheid
  • De huurder is ertoe gehouden elke adreswijziging of verandering van de contactgegevens welke werden opgegeven in het contract onmiddellijk aan de verhuurder mee te delen, dit tot op het moment dat de onkostennota werd opgemaakt.
  • De vzw VVL kan noch voor ongevallen of schade toegebracht op het hele domein door of aan de huurder of derden, noch voor verlies, diefstal en beschadiging van persoonlijke eigendommen van de huurder aansprakelijk worden gesteld. Dit gedurende de volledige duur van de verhuring
  • De huurder heeft kennis genomen van de prijzen die zullen aangerekend worden in geval van schade of verlies.


Info / contact

Voor meer informatie kan je ons altijd bereiken
via mail : reservatie.hetlindegroen@gmail.com
of via telefoon 0489/074.017

Voor koffietafels bel naar 0485/184.868


Reservatie